30 de novembre 2008

Fill de rojo i la col.lecció La guerra dels grans.



Fill de Rojo
Joan Portell . Ignasi Blanch
Tantàgora
14.00 €


"Però no només em van robar la mare, també em van prendre la meva escola: li havien donat la volta com a un mitjó.

Les classes eren en castellà, una llengua que jo no entenia; el mestre, vingut de Múrcia, se situava sempre entre el crucifix i la imatge del general; i nosaltres asseguts en pupitres de dos en dos érem corregits i castigats si ens sentien parlar en català.

I jo, com que era fill de rojo..."

Es un fragment de Fill de rojo, de Joan Portell, il·lustrat per Ignasi Blanch, obra guanyadora del IX premi llibreter Àlbum il·lustrat. Editada per TaNtagORa, la col·lecció LA GUERRA DELS GRANS està formada per relats inspirats en històries reals explicades per homes i dones que van viure la guerra de 1936-1939, quan no eren ni massa petits per no adonar-se del que passava, ni prou grans per entendre la gravetat dels fets. La col·lecció tindrà quatre àlbums. Fins ara estan disponibles Els tres tambors i El barret del milicià.

El disseny dels àlbums cuida tots els detalls. A Fill de rojo les guardes del llibre ens mostren el canvi brutal que va haver a l'escola: les del començament representen una aula del temps de la República i les del final, una escola de la postguerra, a l'estil de la reconstrucció que es pot veure al Museu d'Història de Catalunya.

Recomanable per a nens de 10 a 100 anys. Relats molt adequats per que els avis elsl expliquin als seus nets, rehabilitar els records infantils de la Guerra Civil i anar recuperant, pel nostre compte, la memòria històrica.

Argimiro Segura




3 comentaris:

bajoqueta ha dit...

Unes grans il·lustracions les d'Ignasi Blanch, m'encanten!

Anònim ha dit...

Bajoqueta: les il·lustracions són precioses. I l'Ignasi encantador: el vaig coneixer a l'entrega del premi llibreter. ¿Què és del teu poble?
Argimiro

bajoqueta ha dit...

És del poble de ma mare, quan vaig a la biblioteca de Roquetes sempre me quedo encantada en uns dibuixos que tenen d'ell. Se veu que un dia van fer alguna cosa de contes i va dibuixar-los unes quantes làmines. Atrapa per la seua manera de dibuixar.