29 d’agost 2008

Quin tip de llegir!!!

Ja us he dit que aparto per l'estiu els totxos?

Durant el curs llegeixo de tot, però no m'agrada embolicar-me en lectures que em puguin tenir ocupat més enllà de 10 o 15 dies. I els totxos els guardo per l'estiu.

Aquest any m'he llegit: El lado oscuro del amor, Els homes que no estimaven les dones, El joc de l'àngel, La maravillosa vida breve de Óscar Wao i Un món sense fi, això fa un total de 3.652 pàgines!! bé, en dos mesos toca a poc més de 60 per dia.

El lado oscuro del amor: me'l va recomanar (i regalar) la comercial de Salamandra quan pensava anar de vacances a Damasc. Finalment no hi vaig anar pero la lectura ho va valdre igualment. És una història d'amor el pretext per passejar-nos per la Síria del segle XX. Imprescindible.

Els homes que no estimaven les dones: el vaig agafar per llegir a l'aeroport i vaig llegir les darreres 200 pàgines en un llarg viatge en autocar. En principi és un relat de lladres i serenos però enganxa, enganxa de tal manera que tots els que l'hem llegit esperem la segona entrega de la sèrie.

El joc de l'àngel: l'esperava amb la prevenció d'allò de segones parts... però no m'ha defraudat. M'ha agradat tant com L'ombra del vent, encara que ja no hi havia l'element sorpresa. Tant em fa que no quedi clara la personalitat del dolent.

La maravillosa vida breve de Òscar Wao: el company Pedro (que és un friky) va tenir la culpa de que agafés aquest llibre de 300 pàgines i de que ara ja pugui explicar-vos què és un nerd, i un geek i un friky. Si llegiu més allà de la meitat del llibre veureu que no només és un meritori relat amb un estil molt peculiar sinó que també té contingut social. Com La fiesta del chivo, de Vargas Llosa, però des d'un altre punt de vista.

I acabo amb Un món sense fi: en la setmana de pantxing em llevava a les nou, posava la tele i entre natació sincronitzada i temps morts de bàsquet m'he empassat les més de mil pagines de la segona part de Los pilares de la Tierra. Pot ser una mica massa de sexe, però amb coneixement, no us penseu. Argument i divulgació sobre l'edat mitjana barrejats en les proporcions adequades.