22 d’octubre 2007

La bodega, de Noah Gordon


La bodega/El Celler
Noah Gordon
Roca Editorial
21.00 €

978-84-96791-57-2

El Llenguadoc, França, finals del segle XIX. En Josep Álvarez descobreix de la mà d'un viticultor francès l'art de l'elaboració del vi. Des d'aquest moment, la seva vida restarà dominada per aquesta passió.
Malgrat la seva joventut, en Josep ja ha conegut a la vida l'amor, les intrigues i el treball ardu, experiència que, junt amb la seva vocació, caracteritzarà el seu destí. Després de participar contra la seva voluntat en un complot polític, fugirà a França, on treballarà per a un viticultor. Tot i la por que sent de caure en mans de la justícia, un dia decideix tornar a la seva llar. Lluitant contra els elements en Josep empren una aventura tan àrdua com fascinant: l'elaboració d'un bon vi. Al seu voltant els habitants de Santa Eulàlia: la jove vídua Marimar i el seu fill Francesc; en Nivaldo, el botiguer d'origen cubà; en Donat, el germà obrer d'en Josep, tots ells personatges que poblen aquesta rica novel·la
El celler conté l'essència de totes les obres anteriors de Noah Gordon: històries personals de força, personatges vitals, retrats fidedignes d'una època, creats per un escriptor, la sensibilitat i l'encert del qual ha admirat milers de lectors al llarg dels anys.
El celler és el tribut de Noah Gordon al nostre país, una apassionada novel·la al voltant del fascinant món del vi.

Languedoc, Francia, finales del siglo XIX. Josep Álvarez descubre de la mano de un viticultor francés el arte de la elaboración del vino. Desde ese momento, su vida estará determinada por esta pasión. A pesar de su juventud, Josep ha conocido el amor, las intrigas políticas y el trabajo duro, experiencia que, junto a su temprana vocación, caracterizará su destino. Tras participar contra su voluntad en un complot que convulsionará la ya turbulenta escena política del momento, huye a Francia, donde trabajará para un viticultor. Pese a su temor de caer en manos de la justicia, decide un día volver a su hogar. Luchando contra los elementos, Josep emprende una aventura tan ardua como fascinante: la elaboración de un buen vino. En torno a él, los habitantes de Santa Eulàlia: la joven viuda Marimar y su hijo Francesc; Nivaldo, el tendero de origen cubano; Donat, el hermano obrero, todos ellos personajes que pueblan esta rica novela. La bodega contiene la esencia anterior de Noah Gordon: historias personales de fuerza, personajes vitales, retratos fidedignos de una época, plasmados con una sensibilidad y acierto que ha admirado a miles de lectores a lo largo de los años.
La bodega es el tributo de Noah Gordon a nuestro país, una apasionada novela acerca del fascinante mundo del vino.

Per què vaig escriure El Celler?

Aquest llibre és la meva carta d’amor a un país. No vaig descobrir les glòries del bon vi fins que, ja essent un home de mitjana edat, vaig començar a viatjar a Espanya, on aviat vaig desenvolupar un profund afecte per la seva gent, la seva cultura i els seus vins.

Amb el temps vaig arribar a constatar que volia escriure sobre un home que visqués a Espanya i gosés somiar la possibilitat d’elaborar un bon vi.

El meu protagonista seria intel·ligent, tot i que illetrat; de ment complexa, però de personalitat senzilla; un home de camp que mantindria una estreta relació amb les seves vinyes. Vaig decidir escollir un escenari interessant per a ell: el període en què les guerres carlines van acabar amb la vida de molts mentre la plaga de la fil·loxera arrasava les vinyes.

Vaig imaginar el meu protagonista com un descendent de jornalers, motiu pel qual em va resultar indispensable documentar-me sobre el repartiment de la terra. El meu llibre seria la història d’un home i una dona, de manera que vaig haver d’investigar el paper de la dona espanyola al segle XIX. Per mostrar els canvis que va comportar la Revolució industrial, em vaig informar del funcionament d’una antiga fàbrica tèxtil.

La feina de documentació dels elements que volia incloure a El celler va ser una experiència molt entretinguda. Ara que el llibre ha estat publicat, el convido a obrir-lo i a endinsar-se, a través de les seves pàgines, a la vila de Santa Eulàlia, a la vora del riu Pedregós, i a conèixer els personatges fruit de la meva imaginació.

Ben cordialment,


Noah Gordon

Visita la página web del autor.

Noah Gordon, Anatomía de un best seller a Babelia 20/12/2007

1 comentari:

Anònim ha dit...

Me lo he leido en tres dias. Esta bien. Me gusto mas el Medico.