11 de setembre 2007

La lladre de llibres, de Markus Zusak


La lladre de llibres
Markus Zusak
La Campana
24.00 €

La Liesel va començar la seva brillant carrera de lladre als nou anys. Tenia gana, robava pomes però el que més li interessava eren els llibres. Potser més que robar-los, els salvava. El primer fou el que havia caigut a la neu al costat de la tomba on acabaven d’enterrar el seu germà, quan anaven cap a Molching, on els esperaven els seus pares adoptius. El segon llibre, temps desprès, el trauria de les flames d’una de les moltes fogueres que encengueren els nazis.

Una història inoblidable i emocionant. Vides que s’entortolliguen unes amb les altres sota els ulls pacients d’un espectador-narrador molt excepcional, la Mort: sarcàstica però comprensiva, que fins i tot en la foscor més negra va a la recerca d’acolorits fragments de bellesa.

Comentari d'en Carles Peña

Opinió dels lectors de l'Avui

La ladrona de libros
Editorial Lumen
21.90 €

Érase una vez un pueblo donde las noches eras largas y la muerte contaba su propia historia. En el pueblo vivía una niña que quería leer, un hombre que tocaba el acordeón y un joven judío que escribía cuentos hermosos para escapar del horror de la guerra. Al cabo de un tiempo, la niña se convirtió en una ladrona que robaba libros y regalaba palabras. Con estas palabras se escribió una historia hermosa y cruel que ahora ya es una novela inolvidable.

3 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

Ja n'he sentit parlar bé diverses vegades. Caldrà anotar-lo a una llarga llista de pendents que em desespera.

Anònim ha dit...

m'ho estic llegint i m'encanta no pararia mai. el recomano a tothom grans i bé no tant grans. es un llibre imprescindible.

Anònim ha dit...

M'he llegit aquest llibre (en francès, però) i m'ha encantat. Em va emocionar encara que la Mort t'informi del que passarà. Està molt ben escrit i em va encantar l'estil de la Mort. El recomano a tothom, tant adults, gent gran (se l'ha llegit la meva àvia i li ha agradat molt), com adolescents. Si algú sap si s'han traduït altres llibres de Markus Zusak, podrieu, sisplau informar-me'n al blog: http.//eraseunavez.tusblog.com

Que el disfruteu, si el llegiu!